czwartek, 5 września 2013

Kuchnia węgierska - zmodyfikowane leczo

Pyszne Węgierskie leczo ze Szwedzką kiełbasą :) cukinią, papryką, cebulą, doprawione suszonym oregano i słodką papryką. Przykład dania, do którego możemy wykorzystać sezonowe letnie warzywa.

Podstawową bazą oryginalnego leczo są warzywa: pomidory, papryka, cebula, a w wersji mięsnej przygotowywane z dodatkiem wędzonego boczku lub wędzonej słoniny. Mi wersja oryginalna z boczkiem i słoniną (BLEH) nie odpowiada, a że w domu mam mężczyznę i mięsa wyeliminować kompletnie nie mogłam (bo jak to tak bez mięsa?!) zrobiłam z kiełbasą.


Składniki:

● 2 kiełbasy (pokrojone w talarki)
● 3 kolorowe papryki (pokrojone w grubą kostkę)
● 2 cukinie
● 4 średnie pomidory (pokrojone w kostkę) ja użyłam pomidorów w kartoniku
● 3 cebule (grubo pokrojone)
● 2 liście laurowe
● 3 ziarenka ziela angielskiego
● suszone oregano
● słodka i ostra papryka
● kolorowy świeżo zmielony pieprz
● oliwa/olej do podsmażenia kiełbasy 



Przygotowanie:

 Cukinię, paprykę pokroić w kostkę, cebulę w grubsze paseczki
 Na patelni rozgrzać olej, wrzucić kiełbaskę
 Dodać cebulę, kiedy cebula będzie już miękka dodać cukinię i paprykę
● W między czasie podlewamy składniki wodą/bulionem
 Dodać pomidory, lub przecier i zagotować
 Następnie przyprawiamy suszonym oregano, słodką i ostrą papryką oraz świeżo zmielonym pieprzem
(ja przyprawiam wszystko już podczas smażenia kiełbaski, ale pod koniec nie zaszkodzi troszkę doprawić)



I gotowe!

18 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie...chyba spróbuję...ale bez kiełbaski bo mięsa nie jadam...;)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam...zrobiłam się głodna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam leczo! Muszę koniecznie spróbować takie zmodyfikowane ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda przepysznie :) zapiszę sobie ten przepis i na pewno kiedyś wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda pycha ale mięso :( to odpada, poprzednia notka o skakance skusiła mnie żeby poszukać i kupić :> kompletnie zapomniałam o tym wynalazku z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może być bez mięsa, gdybym robiła tylko dla siebie to takie też by było :) skakankę polecam, super sprawa.

      Usuń
  6. ja uwielbiam leczo wegetariańskie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej podoba mi się ta kiełbaska :D
    Ale leczo ogólnie lubię, to też takie danie "ratunkowe", można je zrobić dosłownie z resztek z lodówki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm ja uwielbiam leczo :) u mnie w domu często robiliśmy z parówkami, smaczne, ale ze względu na skład parówek to pewnie średnio zdrowe

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo uwielbiam leczo, ale ja jednak ze względu na mój wrażliwy żołądek muszę mieć wszystko obrane ze skórki;/

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam <3 ubóstwiam leczo ! mogłabym je jeść 7 dni w tygodniu !

    obserwuję! zapraszam do odwiedzenia mojego bloga, jeśli ci się spodoba miło mi będzie jeśli dołączysz do mojego grona obserwatorów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też leczo lubię najbardziej w wersji z kiełbasą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudne - kolorowe, aromatyczne i na pewno przepyszne! Takie leczo z ochotą bym zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  14. same pyszności! aż ślinka leci;) chyba sama się skuszę na wersje z kurczakiem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja często w lecie robię leczo z piersią z kurczaka, ale nie jest takie pyszne jak z kiełbaską... :) A z boczkiem to chyba nigdy nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń