środa, 4 września 2013

Wolisz pokój zamiast wojny - do sufitu skacz

Skakanka od zawsze kojarzyła mi się z dzieciństwem, bardzo lubiłam tę formę zabawy gdy byłam małą dziewczyną. Dzisiaj, gdy już nie jestem małą, ale wciąż dziewczynką ;) również korzystam z tego niedocenionego przyrządu do ćwiczeń.


Skacząc na skakance najszybciej zrzucimy zbędne kilogramy, poprawimy swoją kondycje i polepszymy swoją sprawność fizyczną. Systematyczne skakanie rozwija, uelastycznia i wzmacnia nogi. Jest to dobry sposób na ćwiczenie mięśni pośladków, brzucha, rąk i ramion.

Osobiście nie skaczę na skakance jakoś super systematycznie, jest to jedna z wielu opcji przy urozmaiceniu treningu. Jednorazowo wykonuję ok. 1 500 skoków i zajmuje mi to z małymi przerwami ok. 20 minut. Jeśli ktoś chce się skupić tylko i wyłącznie na treningach przy pomocy skakanki wtedy musi być bardzo systematyczny, bo tylko regularne ćwiczenia pozwalają na osiągnięcie dobrych efektów. Wystarczy 30 minut dziennie, aby spalić 300-400 kcal. Trzeba oczywiście przy tym pamiętać o rozsądnej diecie :)

Podczas treningu nie forsujcie przesadnie swojego organizmu. Tempo, czas i rodzaj skoków dostosujcie  do swoich indywidualnych predyspozycji. Nie śpieszcie się zbytnio i pamiętajcie, że ważniejsza od szybkości jest prawidłowa postawa.

W internecie znajdziecie mnóstwo filmików z prawidłową technikom skakania na skakance oraz prawidłową postawą podczas skoków, warto zwrócić na to szczególną uwagę, gdyż jest to bardzo istotna sprawa.

Polecam Wam taką opcję i zachęcam do spróbowania. Pamiętajcie tylko o rozgrzewce przed rozpoczęciem treningu na skakance! Rozgrzejcie stawy, nadgarstki, ramiona, kostki.

Węgierka Adrienn Banhegyi zdobyła tytuł mistrzyni świata w skakaniu na skakance, poniższy filmik z jej udziałem, który zrobił furorę w sieci:


Miłego skakania!

7 komentarzy:

  1. kupiłam skakankę, ale u mnie mało miejsca na skakanie a na dworze jakoś mi się nie chce ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łał, filmik zachwyca :) Trzeba być bardzo wygimnastykowanym, aby tak ,,fikać" ;)

    P.S- dokładnie, pytania rodziny stają się dręczące i drażniące:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wow! niesamowita jest! i pomyśleć, że zabłysnęłam w pracy przed dziećmi zwykłym 'krzyżykiem' ;D gdybym coś takiego im pokazała zaniemówiłyby na resztę lekcji ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. No popatrz, nie myślałam, że tu technika i prawidłowa postawa odgrywają rolę, wstyd się przyznać...

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo lubię skakanie na skakancę ale niestety ostatnio sobie przez nią skreciłam kostkę i miałam przymusowa przerwę na szczęscie już jest lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. B O S K A jest!!! Pamiętam, że jako dziecko wyjeżdżałam na wyjazdy rodzinne integracyjne mojej babci z pracy i było dużo konkursów dla dzieci i zajmowałam wtedy zawsze pierwsze miejsce :D Co roku :D Obecnie to mój skok na skakance jest tak koślawy, że nawet nie zaczynam ;p Chętnie bym spróbowała niestety boje się o zdrowie psychiczne sąsiadów z dołu :D

    OdpowiedzUsuń
  7. też lubię skakać, niestety cały czas mam jakieś kontuzje :< Trzeba koniecznie skakać w butach! Hmm ja już umiałam 30 min bez przerwy skakać, ale pewnie po paru miesiącach kondycja spadła ;<

    OdpowiedzUsuń