środa, 11 września 2013

Świeże, wyciskane soki - dla zdrowia i urody

Bardzo ważne jest nie tylko to co jemy, ale również to co pijemy. Wiadomo - woda najzdrowsza, herbatki ziołowe zbawienne dla zdrowia, w sokach moc witamin. I właśnie o sokach chciałam dzisiaj troszkę napisać.

Wiemy nie od dziś, że soki to jeden z najsmaczniejszych i najprostszych sposobów na dostarczenie organizmowi potrzebnych składników. Soki, które stoją na półkach sklepowych i kuszą kolorowymi kartonikami, nie mają niestety żadnych innych właściwości oprócz smakowych - chociaż też niekoniecznie. Zawartość zachęcających opakować to najczęściej sztucznie dosładzana, rozcieńczona wodą ciecz niemająca wiele wspólnego z narysowanymi na wierzchu owocami. Sok, który możemy kupić w sklepie, wyprodukowany jest najczęściej z zagęszczonego koncentratu i wody.

Jakie więc soki wybierać?



Najwartościowszy sok to ten wyciśnięty z dojrzałych owoców w domu. Zawiera wszystko, co najcenniejsze. Dużym plusem przygotowania soku w domu jest możliwość wybrania składników i zadbanie o to, aby były one świeże. Niestety, ale sok nie nadaje się do długiego przechowywania, najlepiej jest więc przyrządzać go i od razu wypijać.

Innym rozwiązaniem jest sok kupny, jednodniowy. Jest to sok, który nie jest poddawany pasteryzacji i dzięki temu zachowuje więcej wartości odżywczych. Takie soki są zdecydowanie mniej kaloryczne niż inne tego typu produkty, które powstają z soku zagęszczonego. Musimy pamiętać, że sok jednodniowy ma krótki termin przydatności do spożycia i należy przechowywać go w lodówce, bo w innym wypadku ulegnie zepsuciu.

Również dobrym wyborem jest pójście do baru, lub kawiarni gdzie serwowane są pyszne, świeżo przyrządzane (często na naszych oczach) soki. 



Ja najczęściej wybieram smoothie (zmiksowany i schłodzony napój na bazie owoców), który sama sobie przygotowywuję, bo jest to najpewniejsze dla mnie rozwiązanie i najzdrowsze rzecz jasna :) Moim ulubionym połączenie jest banan z mango i wyciśnięty sok z pomarańczy, ale lubię też pomidorowy z dodatkiem selera naciowego. Zdarza się, że wybieram też soki ze sklepowej półki i wtedy wybieram te w 100% naturalne, a takie są na pewno produkty Brytyjskiej marki Innocent Drinks - ale to temat na odrębną notkę.


A Wy jakie soki wybieracie?

20 komentarzy:

  1. Uwielbiam soki , tylko niestety naturalny sok wyciśnięty z owoców , jest drogim sposobem, ponieważ aby uzyskać minimum 250ml soku pomarańczowego , potrzeba 5-6 pomarańczy. Dlatego jeśli juz sok to tylko Tymbark Multiwitamina i Pomarańcz. Kocham <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proponuję smoothie zamiast typowego soku z jabłek, czy cytrusów. wrzucasz banana, kiwi, borówki, czy co tam tylko chcesz, możesz dodać mleko, jogurt, albo lód w kostkach. blender miksuje i gotowe!

      Usuń
  2. A ja lubię soki Fortuna z zagęszczonego soku, kiedyś próbowałam nakusić rodzinkę na wyciskarkę do owoców i robienia soków ale niestety jak kulą w płot :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿

    Ostatnio przerzucialam sie na zdrowszy tryb zycia
    i codzinnie staram sie pic soki lub smoothie ktore sama
    robie, tyle chemikaliow w tych kupnych, ze wszystko
    wlasnorecznie robie.

    Swietny blog i poscik! ;)))

    ❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿❀ ✿

    OdpowiedzUsuń
  4. Też bardzo lubię smoothies, kiedyś piłam po kilka dziennie, ostatnio bardziej ciągnie mnie w kierunku soków :)
    Są świetnym rozwiązaniem zwłaszcza dla osób które jedzą mało warzyw i owoców, bo zazwyczaj łatwiej jest wypić dużą szklankę soku niż zjeść miskę surówki

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie kupuję soków, bo przeważnie mi nie smakują, ale jak już mam pić, to te własnoręcznie zrobione w trakcie lata, lub smoothie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio woda plus zielona herbata i kawa. Soki omijam szerokim łukiem na rzecz świeżych owoców, których też zbyt duża ilość nie jest dobra :) Smoothie jak najbardziej, szczególnie latem kiedy jest dużo sezonowych owoców 'prosto z krzaczka' ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja w ogóle pijam mało soków, co nie znaczy, że ich nie lubię.
    Fajny gif! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam soki, chociaż nie zawsze jest czas żeby zrobić je w domu. A na markę Innocent Drinks niestety jeszcze nigdzie nie trafiłam, chyba będę musiała pogrzebać głębiej;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zdecydowanie wolę te domowe niż z sklepu :)
    Świetny gif :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam świeże soki:) Każdy smak i rodzaj;D

    OdpowiedzUsuń
  11. świeże soki to super sprawa - mam nadzieję, że z czasem będą coraz bardziej popularne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny blog, na pewno będę tu wpadać :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Przypominasz mi moją dobrą koleżankę :)Ja soków piję mało, a jeśli już piję to najczęściej pomidorowy lub marchwiowy. Nie przepadam za owocowymi.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja rowniez sama robie szejki! Uwielbiam z mango, bananem, jarmużem, szpinakiem, jablkiem plus lyzeczka spiruliny :) Genialny zastrzyk witaminowy z rana!

    OdpowiedzUsuń
  15. Najczęściej piję sok pomarańczowy (świeżo wyciskany), ale często sięgam też po smoothie brzoskwiniowe i w sezonie truskawkowe :)Szkoda, że w PL nie ma Innocent Drinks, w sumie widziałam w sklepach sporo propozycji różnych soków 100%, również zagranicznych firm, ale nie mam do nich do końca przekonania, bo jednak prawie zawsze zawierają jakieś "przedłużacze użyteczności" :(. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdecydowanie jeżeli kupne to tylko Innocent Drinks :) Uwielbiam je

    OdpowiedzUsuń
  17. Dla zdrowia przede wszystkim, a że jeszcze wpływają pozytywnie na urodę to super. Ja korzystam z wyciskarki https://zdrovi.pl/k/wyciskarki-do-sokow-wolnoobrotowe/ i robię w domu dokładnie takie na jakie aktualnie mam ochotę. Nie tylko z samych owoców, można dodawać też warzywa.

    OdpowiedzUsuń